Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

tisdag 25 februari 2014

Köbildning...

Loppisabstinensen har varit svår några dagar. Av olika anledningar har jag inte haft tid att gå på loppis. Mest frustrerande var nog när vi passerade det ena loppiset efter det andra och bilen redan var fullproppad. Så idag på lunchen rusade jag åstad för att fynda. Och fyndade gjorde jag allt. Dessa små glasflaskor köpte jag. Rena rama jackpotten...

Lite olika i storlek och utförande. Men tillsammans blev det riktigt enhetligt. Och med blommor i glasflaskorna blev denna blomkö till...



 På långan rad på fönsterbrädan...

 eller en klunga mitt på bordet...
Nu är jag lugn och ro igen. Väntar bara på att få fylla vaserna med vårens blommor. blåsippor, vitsippor och gulsippor i en lång rad på fönsterbrädan. Och snart får vi gå utan strumpor och skor...

8 kommentarer:

  1. Fint blev det !!!....en ljuvlig tid väntar ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara Vasaloppet är avklarat... så är det ju vår...

      Radera
  2. Nu fattar jag mej kort eftersom jag skrev så mycket i inlägget innan! :o)

    Superfint!
    Fin dag önskar Jag!

    SvaraRadera
  3. Verkligen jättefina;) Tummen upp!

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev med köande tulpaner... ett riktigt fynd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att alla flaskorna fanns på ett och samma loppis.

      Radera