Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

tisdag 4 februari 2014

Röjröj i garaget...

Vid garageröj kan man hitta i princip vad som helst. Nästan. Ja allt utom bilen i alla fall, för den får verkligen inte plats...

Grön fisk. Tillverkad av Johanna, Lilla gummanns äldsta dotter. Svår att artbestämma. Kan det vara en fisk som heter Wanda...

Ett fat med strumpor. Bra att ha i denna kalla årstid när man ständigt går omkring med frost mellan tårna...




Ett fågelbo. Present på min alldeles riktiga 40 årsdag. Tillverkad av Matilda, Lilla gummanns yngsta dotter. Länge, länge, ja, faktiskt under många år trodde jag att det var ett fågelbord. Så fel man kan ha. Tittar man noga så ser man ju...

Så kan man fortsätta i all oändlighet.  Flyttkartongstaplar, bäverpinnar och korksamlingen och allt är bara ett måste att spara...
Trave med flyttkartonger.
Bäverpinnar
Korksamling
  Den som spar han har. Den som röjer han finner... 

8 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser ut som en rosenfläckad jättekyssgurami! ;o) Men å andra sidan är ju inte jag särskilt kunnig på fiskar. Annat än att äta upp dem då i så fall :o)

    Det var en imponerande korksamling! Något du kan återbruka kanske? På mej startar ju genast dessa tankar när jag ser vad hittat....

    Ha det gött!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker göra grytunderlägg av korkarna men först ska jag bara...

      Radera
  2. Känns bekant det där... med att spara på en massa "bra att ha" alltså... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vet ju aldrig när man kan få nytta av sakerna. Dom finns där på obestämd tid liksom...

      Radera
  3. Ja jag säger då det. VILKA FYND och vilka värden som har legat i garaget :-) Men mest värt är nog alla MINNEN det skapar att hitta allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vem kan slänga ett fågelbo som man trodde var ett fågelbord? Inte jag i alla fall...

      Radera
  4. Jag känner igen det där...vi har röjt våra förråd sju åtta gånger de senaste tre åren och ändå fylls det bara på. Konstigt det där;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste vara nåt magnetiskt som bara drar sakerna till förråd, garage och även garderober.

      Radera