Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

onsdag 19 februari 2014

Mattor igen å igen...

Vi har skrivit om mattor, trasmattor alltså men det finns ju andra mattor att orda om.

Ryamattor kan man rya en hel del om. Varma luddiga och färgglada.

Flygande mattor sådana som Ture Sventon reste omkring på.

Dörrmattor finns i mängder av olika stil och form. I vissa tv-program gör dom alltid sina egna dörrmattor mer eller mindre framgångsrikt...

Äkta mattor har man ju hört talas om; mönstrade, handknutna och dyra. Men hur ser en oäkta matta ut egentligen? 

Idag har jag kommit i kontakt med en ny sorts matta. Bakmattan. Den var helt gratis. Jag köpte en massa mjöl och fick en bakmatta på köpet.

Så när det nu blir dags för bullbak rullar jag bara ut mattan och slänger mig ner på golvet och går loss på vetedegen... Känns inte som den mest ergonomiska arbetsställning man kan önska sig men, men...genast kommer en fråga upp: finns det frammattor också...

6 kommentarer:

  1. Du är en skön ordvrängare du! Jag har hört talas om dom som lägger pepparkaksdeg mellan bakplåtspapper och " tjopp" in i mangeln med alltihop. tunna som löv blir kakorna då. Men det där med att hållas på golvet med bulldeg låter avancerat, kanske man kan nyttja yogamattan på något sätt?
    Kvinnor är ju som bekant väldigt bra på att göra flera saker samtidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Manglade pepparkakor vilken underbar idé. Yogamatta,
      då kan man ju förena nytta med nöje, det ska jag prova...

      Radera
  2. Hm... måste kolla om min affär har samma erbjudande...

    SvaraRadera
  3. Jag har en bakmatta (från Tupperware) Men inte fattade jag att en matta skall ligga på golvet heller :-) Men Pippi Långstrump bakar ju utan matta på golvet så kanske man kan göra lite precis som man vill där :-) Kramar

    SvaraRadera