Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

måndag 2 september 2013

Bra

Behå-köp är inget man gör i en hast. Varken slarvar sig igenom eller lämnar åt slumpen. Uppladdningen tar många månader. Det gäller att skaffa sig en positiv målbild. Månader av intensiv träning, gärna på hög höjd. Sista veckan innan köpet ska gå av stapeln gäller det att äta lågkalorikost för att se snygg ut i provhytten. Jag gjorde allt detta inför årets stora evenemang och ändå gick det åt pipsvängen. 

Dagen BH var inne. Jag gick in i en affär, sa: "God dag, vad finns det här, kan man möjligtvis köpa en behå här?" Expediten såg sin möjlighet att göra sitt livs bästa affär. Hon lotsade mig med bestämdhet in i provhytten.

Första behån. En svart läcker skapelse, visade sig vara en total katastrof, kroppsdelar stack ut både hänne och dänne. "Du kanske bara behöver spänna axelbanden", försökte hon, bhförsäljerskan. Tror att hon började ana att detta inte var någon enkel historia.

Andra behån. Trots att jag redan från början med bestämdhet sa att jag ingen vadderad bh ville ha så stod jag ändå där i provhytten med just en vadderad bh. Den satt bra men jag fick känslan att jag bar på två vattenmeloner. Kändes inte  alls bra.


Tredje försöket. Var en vacker spetsbh så tajt att jag förlorade andningsförmågan och höll på att stryka med innan jag lyckades klura ut kombinationslåset.

Flämtande och något cyanotisk lämnade jag bhaffären. Min positiva målbild gick upp i rök, all träning var förgäves och bh-drömmen gick i stöpet...

6 kommentarer:

  1. I Hudiksvall finns en bra BH-affär...med en dam som ser till att man får plats med behagen !!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, det skulle kunna vara mig du beskriver! Ja, inte som expediten utan som den som måste förbereda sig ordentligt och ändå ger upp och går ifrån affären med oförättat ärende, men ganska tillstukad.
    Var får man sin målbild ifrån? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var hittar man målbilden? En fråga jag också ställer mig. Får väl fortsätta i den gamla bh:n tills en ny drömbild poppar upp.

      Radera
  3. Ja, mina bh får hänga med tills de är helt trasiga. När man väl är tvingad att till slut köpa nytt så blir det 4 stycken på en gång, då klarar det sig ett tag! I "vår" affär på byn dras skynket ifrån och ett glatt -Hur går det? innan man ens fått av sig tröjan :( Hrmf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har fått för oss att Du kommer från Västerås, varför vet jag inte, men där finns ju en berömd bh-affär. Annars finns ju en välkänd affär som säljer bh-ar i Hallstahammar. Bara att kasta sig på bussen dit...Vi läser Din blogg men har svårt för att kommentera, mycket att fylla i liksom...

      Radera