Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

tisdag 24 september 2013

Höstmys...

Lite höstmys med Ernst...

...ett eftermiddagsnöje som heter duga!
 
Tänk vad den mannen hittar på. Nu för tiden ska man visst förgylla sitt hem med kopparrör. Som bokhylla, ljusstakar och bordslampa. Har nog inga direkt stora lager med kopparrör måste jag erkänna. Så det blir inget kopparpyssel för tillfället. Men när som helst kanske ett parti rör dyker upp och då får man jobba ifatt...

I stället bestämde jag mig för att göra ett vitrinskåp av några gamla fönster. Verkade vara en baggis. Baxa fram några gamla fönster som ser skapliga ut. Några begagnade golvplankor att spika ihop som en ram. På med några klämmiga gångjärn och haka i fönstren och vips så är vitrinskåpet klart. Tog Ni tiden?

4 kommentarer:

  1. Hi hi...Jag precis så är det och vips så vart det klart...om det någon gång kunde vara så. En Ernst skulle man KANSKE haft ;) Ha det gott / Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker Du verkar synnerligen driftig och får till både det ena och det andra...till skillnad från mig...men jag får jobba på det...ett vitrinskåp ska det bli. Förr eller senare...

      Radera
  2. Mm en Ernst eller två.....så fint man skulle ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kom han och knackade på nog skulle man öppna i alla fall. Han spelade ju in sitt sommarprogram i Kolsva...bara ett stenkast härifrån...om man kastar långt alltså...men jag hade inte fått någon information om det heller...typiskt...annars hade jag smugit omkring i buskarna och tjuvkikat...kanske...

      Radera