Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

tisdag 22 oktober 2013

Uppåt väggarna...

Äntligen hade dagen TTT kommit. Tid att Tapetsera Tv-rummet.


Fram med tapetlim, tapeter och tapetbordet. Tapetbordet en kvarlämnad uppfinning från Allan som tidigare bodde i huset.  Allan har noggrant märkt ena sidan med OBS! Skärsidan och andra sidan med OBS! Limsida. Lätt att hamna rätt alltså...

 
Mannen lägger upp taktiken och riktlinjerna för dagens arbete, jag står bredvid och nickar instämmande. Vi börjar med den här väggen, säger Mannen och pekar på en av de fyra väggarna.
 


Första våden på plats riktigt lodrät om jag får säga.


Här står han och tomglor och ser ut att tänka: Tänk vad roligt grannen har som får vara ute och byta däck... Är nog dags för en gobit av något slag...

 
Mannen vispar raskt ihop en mycket välsmakande tonfiskomelett, medan jag tar en välbehövlig powernap...sen kan arbetet fortsätta.
 

 

Sista väggen nästan klar på denna bild. Peppar, peppar ta i trä tapeterna hänger fortfarande uppe efter två dygn... Yes, där satt dom...

4 kommentarer:

  1. Åh jag vill oxå tapetsera :))) Snart så!!! Lycka till :) Anna

    SvaraRadera
  2. Hoppas att snart kommer fort till dej. Det blir ju så fint när man har klarat av hela jobbet... Lycka till på dej också!

    SvaraRadera
  3. Blev fint det där! Har planer att snygga upp vår pyttelilla hall... nu blev jag lite inspirerad :)

    SvaraRadera
  4. Man får ett nytt hem och dom gamla möblerna passar absolut inte längre!! Jaaa, och då måste man köpa nya...

    SvaraRadera