Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

fredag 25 oktober 2013

Vitlök, rödlök, vårlök...

Jag har gjort det nu igen. Typiskt mej. Varenda höst händer det. Jättejobbigt blir det med lök liggandes överallt. Alltså, jag glömmer att gräva ner vårlökarna. Framåt februari brukar jag hitta dessa förtorkade lökrester lite varstans i huset. Men inte i år för idag hittade jag ett parti blandade lökpåsar liggandes ute på altanen.
 

Klockan var mycket och det var redan becksvart ute men inget kunde inte hindra mej. Fram med spadar, hackor och ficklampa. Nåja, ficklampa var väl att ta i, fick nöja mej med ett cykellyse då, batterierna var slut i alla våra ficklampor.

Sekvens ur en skräckfilm?
Det är inte lätt att plantera mitt i natten. Man ser inget, inte rabatten, inte löken och man vet inte om man gräver i ens egen trädgård eller om man står och förgyller grannens rabatt.   Spännande vår vi kommer att uppleva, grannen och jag

Bakterieodling...
Det är heller inte lätt att ta kort i svarta natten. Den här bilden på lök i cykellysesken ser ut som någon bakterieodling från labbet. Det kanske inte var lök jag grävde ner... huvva, vad kommer att växa i dessa rabatter i vår... fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar