Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

onsdag 27 mars 2013

En sån där morgon

Redan halv fem på morgonen känner man att nåt är fel. Det är svårt att förstå vad som är på gång, när man fortfarande befinner sig i drömmens värld där man likt Jeanne d´Arc kämpar tappert med sin cape och sitt svärd. Man är bevakad! Två stora mörka ögon stirrar på en liksom fixerar en med blicken. Bara att pallra sig upp och gå ut med hunden. 

Pappret på toarullen tar bara slut, bara att byta.

Efter duschen upptäcker man att deon bara räcker till ena armhålan! Vad gör man i denna nödsituation? Ja man får ta mannens Van Gils i den andra armhålan. Hälften man hälften kvinna! 


Nåväl dags för morgonkaffet, kaffefiltren är givetvis slut! Hittar, tack och lov, ett skrynkligt filter som fallit ner på golvet. Behöver bara borsta bort lite hundhår sen funkar det. Kaffeburken är tom bara att fylla på. Tur att vi köpte kaffe senast vi handlade! 

Nu är det bara resten kvar av dagen hur ska den sluta? Kommer himlen att falla ner i mitt huvud eller...

2 kommentarer:

  1. Vissa dagar är precis så där motiga. Glasögon och bilnycklar är försvunna osv.

    Det är bland annat av den anledningen jag inte har någon hund. Är alldeles för bekväm av mig och vill absolut inte rusa ur sängen för att släppa ut hunden.
    Det räcker med att hönsen tittat surt på mig om jag är litet sen med att öppna luckan ut.
    Då mutar jag dem med litet extra hampfrö och solrosfrö, som egentligen är till vildfåglarna.
    Sånt går ju inte till en hund... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med hund. Vår dotter ville ha djur! Så vi försökte med kanin sen hamstrar men hon ville ha häst eller i andra hand hund. Av någon anledning kändes det enklare med hund. Så det blev Pärlan men när dottern flyttade hemifrån blev hunden kvar!! Det är skönt att komma ut på en och annan promenad.

      Radera