Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

söndag 3 mars 2013

Ragg-upps

Här kommer ytterligare ett tips på återbruk. Det handlar om raggsockorna. Igen. Eller rättare sagt om raggsockor som nästan gett upp. Man kanske har tröttnat på att stoppa hälarna eller sticka om strumpfötterna. 




Fixa dig ett par ragg-upps. Ta ett par gamla raggsockor som sett sina bästa dagar, klipp av de slitna fötterna helt rått - klipp, klipp! Och så var det klart! Ragg-uppsen är färdiga för användning.




Kanske har jag fel uppfattning av omvärlden. Folk kanske inte har raggsockor på sig nu för tiden. Man kanske inte hasar omkring i ullstickade raggisar där hemma.

Men det gör jag. Raggisarna är på. Natt som dag. Ingen skulle känna igen mig om jag tog av mig mina raggsockor. Men jag kanske drar av dom till midsommar...ja, vi får väl se...

2 kommentarer:

  1. Tycker att det är en strålande idé för återanvändning. Ser riktigy snyggt ut!
    Men ..."klipp, klipp så är det klart?"
    Nog måste man väl ändå säkra den avklippta kanten annars föreställer jag mig att man snart har en garnsvans hängande från varje fot.

    SvaraRadera
  2. Jag är ju en fuskarnas mästare så inget "klipp, klipp" känns konstigt för mig egentligen. Man kan ju snörpa ihop maskorna också eller som jag, faktiskt, gjorde, tog ett strumpskaft som jag inte orkade sticka klart och bara maskade av. Nästan somm klipp, klipp...eller...

    SvaraRadera