Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

torsdag 7 mars 2013

Fådda frön

Krollilja
Har fått lite frön av mina trädgårdskamrater. 
Ni vet dom där kamraterna med gröna fingrar och vackra trädgårdar. Jag tror och hoppas att jag också är en sån, men sen inser jag hur det är blir aldrig någon trädgårdsdesigner. Sår frön varje vår och dom kommer upp så fint men sen en dag finns dom inte mer!
Men i år ska jag lyckas.
Gul Rudbeckia
Kirgislök
Violruta

Rosenvial


















Blev inspirerad av bloggen Glas och Lera, se vår blogglista
Så jag tog och gjorde några krukor av tidningspapper. Nu är det bara att sätta igång.

 
Ska visserligen åka till Kanada i tre veckor men inga problem för min syster Lilla gummann tar så gärna hand om både hund, hus, post och blomsterodling. Då är odlingen i säker hand ni skulle bara ha sett hennes tomatskörd förra sommaren den var en fröjd för ögat.

3 kommentarer:

  1. Snygga krukor !!Krolliljan o kirgislöken kommer nog så småningom,blommar nog om ett par år eller så, dom andra tre är lite mer kinkiga!!!!......och bry dig inte om hur andra har det ...din trädgård är bara din...... En tur till Kanada låter spännande !!

    SvaraRadera
  2. Så trevligt med en resa till Kanada.
    Det ska bli roligt att höra om dina frön gror. Krollilja går ännu fortare än med frösådd, om man gräver upp några lökfjäll och planterar.

    SvaraRadera
  3. Det blir spännande att se om det blir några växter av mina frön. Man brukar ju säga att hoppet är det sista som överger människan. Eller som det sägs i reklamen Plötsligt händer det.

    SvaraRadera