Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

söndag 30 juni 2013

Fyndigast

Efter genomförd tur till Återbruket får man alltid som bonus ta sig en loppisrunda.

Hittade denna fantastiska lilla fågel. 


Har tre små hål på baksidan!! Vad gör man med dessa? Sätter blommor eller fjädrar i eller...


Mannen gav sig på skivbackarna och hittade omedelbart tre små godingar att komplettera skivsamlingen med.



Jag trodde att Mannen hade alla skivor som fanns i hela världen men tydligen saknades en och annan singel!

Efter dagens fyndande smakade det bra med en kopp kaffe...

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Tittar in och skickar en sommarvarm kram!
    Vilken ljuvlig sommarbild du har som header nu!
    Fina loppisfynd.
    Blir rätt nostalgisk av skivorna - speciellt Edit Piaf. Var himla länge sedan jag hörde henne sjunga. Nu ska jag gå till YouTube, där finns ju all världens artister!
    Känner att det luktar gott från köket och då timmen är sen och magen knorrar, så rusar jag nu dit!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Den pippen hade fått följa med mig hem på direkten !!

    SvaraRadera
  3. Ja, nu är det verkligen sommar på logen! Det var någon speciellt med fågeln och en femma var den värd. Ha det gott.

    SvaraRadera