Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

fredag 14 juni 2013

Schyssta lökar...

I höstas, någon gång, köpte jag lökar. Ni vet, ta 3 påsar och betala för 2. Tänkte, nu passar jag på och köper lökar så hinner jag få ner dom innan tjälen lägger sig över trakten.


Kom hem, packade upp varorna, och glömde bort lökarna. Letade sen efter lökpåsarna i september, i oktober och i november, men dom var som bortblåsta. Under vinterhalvåret ägnade jag dom inte en minsta tanke. I går, som av en händelse, hittade jag dom.

 
 

Alla påsarna låg i akvariet! Ett kanske lite annorlunda ställe att förvara vårens prakt på! Men å andra sidan så är alla platser bra. Så  nu ska här planteras vårlök så det står härliga till. Några lökar hade åldrats oroväckande snabbt och liksom bara tynat bort, dom planterar jag nog inte. Men, men, det kommer en ny höst med nya lökar, då ska jag på´t igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar