Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

lördag 25 maj 2013

Nu har jag fått hosta...

Har botaniserat på blomloppis idag. Råkade få med mig några plantor hem!


En och annan hosta, några rudbeckior och en alunrot. Sen greps jag av odlarvansinnet och köpte några plantor till...

 
Lavendel, vivor, vallmo, fänrikshjärtan.... Det kanske blev några för mycket men det är ljust länge så att jag hinner nog få ner alla i jorden i natt. Eller man kan också lägga sig tidigt och gå upp i ottan...

Ps: Jag köpte inte de gula blommorna i bakgrunden dom hade jag redan från början! Ds

 

4 kommentarer:

  1. Det kan aldrig bli för mycket.....bara av dom gula...

    SvaraRadera
  2. Du har alldeles rätt. Finns alltid plats för fler.
    "Dom gula" på fel plats är inte bra.

    SvaraRadera
  3. Idag tittat jag in för att smita från andra plikter en stund.
    Vansinnet ja, det har man känt av rätt ofta!
    Skulle du inte få ner alla växter i marken, så är det helt normalt att ha en planteringskö med krukor långt utöver sommaren eller till nästa sommar!

    SvaraRadera
  4. Va skönt att höra nu kan jag känna mig alldeles lugn. Kul att du tittar in. I kväll ska jag nog inte plantera alls det regnar.

    SvaraRadera