Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

måndag 6 maj 2013

Riktiga vårtecken

På en av dagens hundrundor såg jag ett alldeles riktigt vårtecken, orienteringsskärmen. Den hängde där i full blom. I vår ungdom höll vi igång med denna sport, Lilla gummann och jag och Pappa Anders.

Tänk så lycklig man blev när man fick se skärmen i skogen efter att ha irrat runt i timmar, totalt vilse i tillvaron. Nu var det ju inte alltid rätt skärm men ibland bara sket man i det och fortsatte som om man hade läget under kontroll. Man kunde ju alltid skylla på en felritad karta.

Nu var det länge sedan men när våren kommer suger det till i magen när man känner doften av blötkärret och man riktigt längtar efter risiga kalhyggen, iskalla vårbäckar, tröstlösa, ändlösa mossar och huggormstäta slänter...


2 kommentarer:

  1. Så glad jag blev! Ingen av servetterna hade jag,
    tack ,tack. Med Starbucks logga på har jag, men inte den här- sååå roligt! Allra finaste tulpaner, får njuta av dessa för rådjuren har mumsat i sej alla mina, ända ner till löken. Man blir snopen när rabatten igen är lika brun. Jodå små klövar kunde man se. Stackarna har väl haft en hård vinter så jag unnar dom.
    Oj, dags att samla ihop till vävningen ser jag. Har suttit på altanen och gjort ett "provnystan", om det blir som jag tänkt vet man inte.Lite spännande och om jag godtar det blir det att klippa massor. 5,5m ska bli min 5te köksmatta. Jul, höst och två typ sommarmattor har jag vävt. Den här ska bli mycket vitt i.
    Tack för ni är så trevliga o gulliga!
    Kram fr Kerstin

    SvaraRadera
  2. Va kul att servetterna förnyade din samling.
    Vår kanin Holger var galet förtjust i blommar. Tulpaner, penseer och pelargoner allt åt han så ibland var krukorna väldigt välansade!!
    Vi har vävstolen uppsatt. Nu är det bara att ta sig tid. Trasor finns klippta. Ingen återvändo. Ha det gott

    SvaraRadera