Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

fredag 5 april 2013

Mot Kanada


Nu är det dags, nu har dagen kommit då det är hög tid för packning. Visste inte att man behövde ha så många ombyteskläder för att vara coch till laget i gubbcurling-VM. Jackor, byxor, tröjor, strumpor.....
Sen har ju min kära syster många ideer om vad man absolut måste ta med sig vart man än går. Kanske ni vet vad det är? Jo, långkalsonger, raggsockor, sittdynor och reflexvästar. Men det gick inte alls.....

Ut med raggsockorna, långkalsongerna och sittunderläggen. Reflexvästen la jag aldrig i. Vem behöver reflexväst när vi har gula sverigejackor med reflexer på, vilket kommer att glädja Lilla gummann ofantligt.

Puh, nu gick väskan att få ihop. Ska nu bara få ner lite vanliga kläder om jag får plats. Kulturtanttröjan går fetbort, finns inte en sportslig att den får plats!
Sverigeflaggorna måste få plats. Sudokutidningen.


Veckans hantverk. Den fantastiska Mannen har knepat och knåpat ihop denna utsökta skapelse. Tråkigt nog höll han beskrivningen upp och ner därav denna gigantiska storlek. För att fylla upp skulten tog jag ett par av de uppackade raggsockorna. Se där ja de kom till pass i alla fall. Följ vår resa i kommande inlägg från oss "På hal is i Kanada".

 




2 kommentarer:

  1. Om jag inte hörde alldeles fel sa dom på TV i går att det var reportage från curling VM i Canada. Mitt i natten och i kanal 7. Den kanalen har jag inte i sovrummet och jag hade nog inte klarat hålla mej vaken ändå.
    Misstänkt maskinstickad såg mössan ut och min blick vandrade genast till bakgrunden.
    Retrotapeter? Såå läckra!
    God tur!
    Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är tapeten fin. Kunde bara inte motstå den. Så nu sitter den i vårat kök.

      Radera