Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

söndag 21 april 2013

På hal is i Kanada Jag skulle ha lyssnat på...

Jag skulle ha lyssnat på syster Lilla gummann. Ja, jag erkänner det fast det tar emot. Långkalsongerna hade inte varit i vägen på coachbänken i curlingarenan. Det var kallt som attan att sitta i två timmar och följa spelet.


Jag borde ha lyssnat på Lilla gummann och tagit sittunderlaget med mig. Det var svinkallt att sitta på läktarens träbänkar när jag tittade på de andra lagen. Nu var jag faktiskt så smart att jag tillverkade en så kallad Mulle-sittdyna, en sån som vi lärde alla mullebarnen på 70-talet, en tidning i en plastpåse. Lättgjord, återbruk, användbar och väldans billig.

Raggsockorna, som Lilla gummann tjatade om, hade inte heller suttit fel. Men jag hade dock inte fått ner dom i curlingskorna som jag har nu! Jag lovar dock på heder och samvete att inhandla ett par nya skor. Åtminstone tre nummer för stora så jag får ner minst två par hemstickade raggisar.

Men reflexvästen har jag faktiskt inte saknat då det finns reflexer på Svenska landslagsjackan, av oss döpt till kycklingjackan p.g.a. den gula färgen. Men hädanefter ska västen alltid nedpackas i väskan. Bara utfall att...

Medtag alltid överlevnadskitet: långkalsonger, sittdyna, raggsockor, reflexväst, kraftig ficklampa och snytpapper. Och inget kan stoppa er...

Vad lärde jag mig då under denna Kanadaresa? Jo, man ska alltid lita på sin rara, omtänksamma, ja, nästan helt underbara lillasyster...


3 kommentarer:

  1. Välkomna hem till lilla Sverige!Har läst dina inlägg och följt grabbarnas spel.Gratulerar till 4e platsen. Jag tycker att de varit jätte duktiga! Saknade coachen på bilden av herrlaget, när jag tittade på nätet. Kram Operasångerskan

    SvaraRadera
  2. Tycker också att ni var duktiga...så duktiga att ni borde ha fått medaljplats förstås! :-)

    Lilla gummann har förstås rätt! Är säker på att hon tänker på allt och alltid är redo!

    SvaraRadera
  3. Gubbarna var jätteduktiga. Medalj får dom ta nästa år. Eller som Lilla gummann alltid säger: vad ska man ha en medalj till.

    SvaraRadera