Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

tisdag 30 april 2013

En överlevare...

Var in i det något välfyllda skafferiet för att hämta hundmat. Välfyllt skafferi betyder i detta fall inte mycket mat utan mera fyllt med många "bra och ha saker"!

Då får jag se den! Bakom jullyktor, mortlar och korvstoppningsgrejer står den, amaryllisen! Blek och tanig men den ska till att blomma! Ärligt talat hade jag dömt ut den för länge sedan. Död, bara att kasta på komposten. Inte en chans att den skulle blomma någon mer gång. Men jag hade fel igen, nu är den på gång.

Nu får den gå en ljusare framtid till mötes och har nu fått en plats i fönstret bredvid de andra blommorna.
...och den ljusnade framtid är vår...

3 kommentarer:

  1. Helt otroligt...lycka !! Trevlig Helg !

    SvaraRadera
  2. Nej men så trevligt! En blek skönhet! Får låta bli att sätta ut mina A om sommaren- ner i mörka källaren ska dom hamna. Här ståtar de bara med mängder gröna blad i o för sej piggt o så, men en och annan blomma vore än bättre.
    Skön Valborg till er alla!
    Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har egentligen ingen riktig kläm på vad man ska göra med överblommade amaryllisar. Ibland ställer jag ut dom på altanaen över sommaren, och ibland hamnar dom i skafferiet. Någon gång överlever dom andra gånger är det bara lökskal kvar när jag hittar dom.
      Ny månad och sol ser bra ut idag. Ha det gott

      Radera